معرفی لاین جواهرات لویی ویتون
گالری طلای روبی
1402/04/20
یکی دیگر از شرکتهای مشهور جهان در زمینه ساخت کالاهای لوکس و جواهرات، بدون شک شرکت لویی ویتون میباشد. این شرکت بزرگ که به اختصار به " LV " نیز شناخته میشود، توسط شخص لوییس ویتون در کشور فرانسه تاسیس شد. این شرکت بعد از کمپانی هرمس، یکی از قدیمیترین خانههای مد در فرانسه است. ویتون یک کارآفرین، طراح، تاجر و مدیر عامل فرانسوی بود که این شرکت را به نام خود در سال 1854 تاسیس کرد. این شرکت اروپایی طیف وسیعی از محصولات لوکس را در خط تولید خود گنجانده است، به طوری که شما به راحتی میتوانید کالاهای همچون چرم، لباسهای آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت افراز و کتاب را در بوتیکهای این شرکت مشاهده کنید. شاید بتوان گفت متفاوتترین بخش این شرکت بخش طلا و جواهر آن باشد که به خوبی توانسته است همچون بخشهای دیگر سربلند بیرون آید. این بخش با طراحیهای متفاوت و استفاده از مرغوبترین سنگهای قیمتی، رقابت تنگاتنگی را با رقبای یکهتاز این عرصه شروع کرد. در این مقاله به معرفی این شرکت خواهیم پرداخت.
لوئی ویتون نام برندی فرانسوی است که تولید کننده اجناس لوکس و گرانقیمت میباشد. لوئیس ویتون ( Louis Vuitton )، موسس این شرکت، پسر نجاری بود که در سالهای اولیه زندگی خود یعنی در ده سالگی، مادرش را از دست داد و پس از تجدید فراش پدرش به خاطر عدم سازگاری با نامادری خود تصمیم گرفت به پاریس برود. لویی در سن 14 سالگی با پای پیاده به سمت پاریس حرکت کرد. وی مسیر 400 کیلومتری را در طی دو سال طی کرد و در سن 16 سالگی در اوج انقلاب صنعتی به پاریس رسید و توانست نزد موسیو مارشال جعبه ساز و متخصص بستهبندی، به یادگیری ساخت چمدان مشغول شود. اما درآمد شاگردی مغازه کم بود پس در کنار آن کاردوم خود یعنی بستن چمدانهای مسافرتی ثروتمندان را به عهده گرفت. او به مدت 17 سال در این حرفه آموزش دید تا توانست کارگاه و تجارت بسیار تخصصی خودش را در صنایع دستی، یعنی طراحی و ساخت چمدانهای مورد علاقهی مشتریانش راه اندازی کند. پس از مدتی به دلیل شهرتش در این زمینه، ناپلئون سوم فرانسه، وی را به عنوان جعبه ساز همسرش منصوب کرد. از تجارتی که لوئیس از کار با خانوادههای اشرافی کسب نموده بود و با کمک دانش حرفهایش موفق به ساخت یک جعبه مسافرتی شد. اینجا بود که وی شروع به طراحی چمدان خودش کرد و این به زمینه تاسیس شرکت LV تبدیل شد. لازم به ذکر است که چمدان در آن زمان به عنوان یک کالای لوکس حساب میشد و تنها طبقه اشراف و ثروتمند برای بستن چمدان خود کارگر میگرفتند. پس ویتون با سبک زندگی ثروتمندان آشنا گردید و ایده تولید محصولات لوکس در ذهنش پرورش یافت، تا یکی از بزرگترین امپراطوریهای لوکس جهان را بنا کرد. وی در سال 1854 خانه مد، لویی ویتون را بنا نهاد و تا زمان مرگش در 1892 توانست کارهای مقبولی را ارائه دهد و خود را در میان رقبای فرانسوی مطرح سازد. پس از مرگ وی شرکتش به صورت سهامی درآمد و امروزه کمپانی LV به صورت یکی از غولهای صنعت مد شهرت داد.
برنارد آرنو، رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت ویتون یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا میباشدکه معتقد است، برای افزایش انرژی خلاقانه، باید مدیران با عشق و علاقه به هنرمندان، سعی کنند هنرشان را درک کنند. آرنو فردی منحصر به فرد است که همواره توانایی خاصی برای برقراری ارتباط بین جنبههای مالی و خلاقانه کسب و کار دارد. وی هیچ وقت به محدود کردن نوآوری طراحانش اعتقاد نداشته ولی همواره بر انضباط مالی در خرید، بازاریابی و فروش محصولات شرکت تاکیده کرده است. از جمله محصولات زنانه این برند به گروههای زیر میتوان اشاره کرد: کیف دستی، کیف پول، کمربند، روسری، زیورآلات، جواهرات، عینک،کتاب، نوشت افزار، کفش، ساعت و لباس، همچنین محصولات مردانهای مانند کراوات نیز جزو تولیدات این شرکت میباشند.
ویتون در سال 1858، یک چمدان کاملا جدید را به بازار عرضه کرد. در این چمدان به جای چرم، از یک نوع کرباس خاکستری استفاده شده بود که سبکتر و بادوامتر از چمدانهای دیگر بود و همچنین در برابر نفوذ نم و رطوبت مقاومت بیشتری داشت. در آن زمان چمدانهایی که تولید میشدند، لایهی بالاییشان گرد بود تا آب روی آنها جمع نشود و به همین دلیل حمل آن برای مسافران سخت بود. چمدانی که ویتون طراحی کرده بود مستطیلی و مکعبی شکل بود و این الگوی جدید باعث میشد چیدمان چمدانها روی یکدیگر بسایر راحتتر از قبل باشد. همچنین به دلیل سبکتر بودن کرباس نسبت به چرم، این چمدان ها نسبت به چمدانهای پیشین سبکتر بودند. از آنجا که وی موفقیت و پرستیژ خاصی کسب کرده بود. بسیاری دیگر از چمدانسازها نیز شروع به تقلید از سبک و طراحی وی نمودند. در آغاز ویتون کارگاه ساخت چمدان خود را با 20 کارمند تاسیس کرد و کم کم کارگاه همراه با تجارت این برند بزرگتر شد. روند طرح خاص این برند از سال 1867 در نمایشگاه جهانی در پاریس شروع شدکه ویتون برای جلوگیری از تقلید دیگر برندها از کار خودش از طرح راه راه قرمز و سفید برای طراحی چمدانهایش استفاده کرد و سپس در سال 1876، این طرح را به چهارخانههای کرم و قهوهای تغییر داد و در آخر علامت تجاری خود را LV روی محصولاتش چاپ کرد و در سال 1896 طرح جهانی محصولات لویی ویتون شامل گلهای چهار برگ و حروف LV را به طور رسمی معرفی کرد. انقلاب دیگر این برند در نوآوری قفلهای چمدان بود. در صده 1900 افرادی که مسافرت میکردند، لوازم ضروری خود را در چمدان حمل میکردند و اغلب اوقات مورد حمله دزدها قرار میگرفتند. بنابراین لویی ویتون برای حفاظت از اموال مشتریانش ،قفلهای جدیدی برای چمدانهای این برند استفاده کرد و چندین سال بر روی آن کارکردند تا در نهایت پسر ویتون ( جورج) توانست سیستم انقلابی خود را اختراع کند. این سیستم به اندازهای منحصر به فرد و کارآمد بود که امروزه نیز از همان تکنیک برای سخت قفل چمدان استفاده میشود.
با در گذشت لویی ویون در سال 1892، مدیریت شرکت به پسر وی یعنی جورج رسید، که تصمیم گرفت شرکت را به یک کسب و کار جهانی سوق دهد و برای همین در نمایشگاه جهانی شیکاگو در سال 1893 شرکت کرد، تا محصولات خود را به نمایش بگذارد. برند لویی ویتون در سال 1901 کیف جدیدی به بازار عرضه کرد که اندازه آن از چمدان کوچکتر بود و طوری طراحی شده بود که بتواند داخل چمدانهای لویی ویتون قرار گیرد. ویتون بعد از این که بزرگترین فروشگاه عرضه کننده کالاهای مسافرتی را در شانزه لیزه پاریس افتتاح کرد، سایر شعبات خود را نیز در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس نیز بازگشایی نمود. بعد از درگذشت جورج ویتون، شرکت به پسرش گاستون تحویل داده شد و وی توانست رشد خوبی را برای شرکت رقم بزند و هر سال تعداد شعبههای بیشتری را افتتاح نماید.
لویی ویتون در سال 1896 با خلق طرح مونوگرام که در حقیقت امضای شرکت بود، پتنتهای جهانی مرتبط با آن را ثبت کرد. شرکت برای جلوگیری از سوء استفاده از طراحیهای خود، پتنتهای مرتبط با استفاده از طرح گیاه چهار برگ و گلها را به همراه استفاده از لوگوی LV، ثبت کرد.
لویی ویتون مردی با رویاهای بزرگ بود که مدام بلند پروازی میکرد. برای همین تصمیم گرفت تولید طلا و جواهر را نیز به کلکسیون فعالیتهای لوکس خود اضافه کند. طراحان کمپانی از طرح گلبرگ چهار برگ و گل داخل دایره و LV الهام گرفتند و ترندهای خاصی از طلا و جواهر را ارائه دادند. جواهرات لویی ویتون در مدت زمان کوتاهی توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. این شرکت المان و لوگو مخصوص خود را این بار در پس زمینه مشکی با طلای ناب به نمایش گذاشت و با طراحی گردنبندهای چند رشتهای، سبک و ظریف، انقلابی در حوزه طلا و جواهر پدید آورد. در سال 2001 شروع ساخت جواهرات این برند با رونمایی از یک دستبند جذاب آغاز شد، که تبدیل به یکی از محبوبترین قطعات برند LV شد. این جواهرات به عنوان نمادی از زن مدرن، آزاد و با اعتماد به نفس طراحی شدند. طراحی این مدل جواهرات به صورتی است که شما با دیدن آنها بلافاصله متوجه میشوید که این جواهرات متعلق به برند لویی ویتون هستند. در قطعات طلا و جواهر این برند از هر سه نوع رنگ طلا یعنی زرد، سفید و رزگلد استفاده میگردد و همچنین المانهای ستارهها، برگهای چند پر و دیگر لوگوهای لویی ویتون به خوبی بر روی مدلهای آنها استفاده میشوند. سبک مینیمال در طراحی جواهرات لویی ویتون به خوبی نمایان است. قبل از طراحیهای مینیمال لویی وبتون، سنگها و مرواریدهای خاص، فقط مختص طبقه اشراف و ثروتمندان بود و یا اکثر بانوان متاهل از آنها استفاده میکردند. اما طراحیهای هنرمندانه لویی ویتون، راه را برای استفاده از زیورآلات این چنینی توسط دختر خانمهای جوان که به زیبایی و خاص بودن اهمیت میدهند، هموار کرد. مارک جیکوبز در طول سالها نقش بسیار موثری در توسعه محصولات طلا و جواهر برند لویی ویتون داشت.در سال 2016 این شرکت اولین مجموعه Blossom را بر اساس نقوش گل مونوگرامی که توسط جورج ویتون در دهه 1890 طراحی شده بود، منتشر کرد. این مجموعه خیره کننده مراحل مختلف شکوفائی یک گل را به تصویر میکشد.
کلکسیون شجاعت برند لویی ویتون در واقع یک سورپرایز ویژه برای طرفدارانش محسوب میگردد که شامل 90 قطعه شگفتانگیز و زیبا است، که هر کدام تلاش میکنند تا آینه تمام نمایی از ارزشها و اهداف لوئیس ویتون را نمایش دهند. این کلکسیون، یک مجموعه نفیس از زیورآلات بسیار لوکس و گرانقیمت است که هنرمندانه طراحی و با سنگهای قیمتی تزئین شدهاند. طراحان این برند برای پیداکردن برخی از یاقوتها و زمردهای به کار برده شده در این کلکسیون جدید، سالها وقت صرف کردهاند و به بسیاری از مجموعهداران و نمایشگاههای خصوصی سر زدهاند. این کلکسیون شامل؛ گردنبدها، گوشوارهها، دستبندها و انگشترهای خاص و زیبا است که طراح اصلی آن فرانچسکا آمفی تئاتروف میباشد. وی تمام تلاش خود را کرده تا در تمامی طراحیهای این کلکسیون، استاندارها و رد پای طرح های برند LV، مانند موتیف گلهای ظریف آن به خوبی رعایت گردند. این مجموعه در واقع به 9 فصل یا 9 بخش دستهبندی میگردد که گردنبدها پایه اصلی هر فصل هستند. هر کدام از این فصلها، یک برهه از زندگی لویی ویتون جوان، موسس این برند را به نمایش میگذارند. اولین فصل این کلکسیون Le Hercule Constellation نام دارد که تولد لوئیس ویتون را در یک شب پرستاره دردل کوهستانهای ژورا و در زیرصورت فلکی هرکول( زانو زده ) به تصویر میکشد. زیورآلات ارائه شده در این مجموعه با کمک تانزانیتها، تساوریتها و اوپال تزئین شدهاند. این ترکیب رنگبندی به خوبی آسمان شب و ستارههای درخشان را یادآور میشود. این ترکیب رازآلود از سنگهای زینتی به طور خاص در گردنبند پایه این فصل به زیبایی خودنمایی میکند. این گردنبند از 12 سنگ اوپال، 11 تانزانیت، 16 الماس با تراش مخصوص لویی ویتون و 9 ترانسیت درخشان تشکیل شده است.
طراحان کمپانی زیورآلات لویی ویتون در سال 2021 طرحهای خلاقانه و بسیار منحصر به فردی را ارائه کردند، اما دو مورد از آنها واقعا بینظیر و خاص بودند. ست های لاوین و لایرز که هر دو بسیار زیبا و چشم نواز هستند، شامل قطعات زیرمی باشند:
ست لاوین شامل، گردنبند رولباسی شیک، دستبند و انگشتر است، که کاملا با المانهای مخصوص زیورآلات طراحی شده، ردیف LV، گلربگ، دایره با زنجیرهای کوچک و بافت مانند، در نهایت دقت و ظرافت طراحی شده و مثل یک تار و پود در همتنیده شده است. آرم LV طلایی در پس زمینه مشکی میدرخشد و این لاوین لوکس را بسیار متمایز میکند.گردنبند این ست بسیار شیک و بلند طراحی شده و میتواند متناسب با فرم قفسه سینه و یقه لباستان، تنظیم گردد.
مجموعه لایرز در واقع یک نیمست طلا شامل؛ گردنبند طلا و گوشواره طلا و انگشتر طلا است که نسبت به لاوین، وزن و حجم کمتری دارد و قیمت مناسبتری هم خواهد داشت. این نیمست در واقع برای استایل مینیمال طراحی شده و شما میتوانید ازآن در همه موقعیتها استفاده نمائید.
از دلایل موفقیت برند لویی ویتون کیفیت و مقاومت بالای محصولاتش می باشد. همچنین طراحی خاص و منحصر به فرد آنها باعث شده که هیچگاه از گردونه مد و فشن خارج نگردند و به قول معروف همیشه مد باشند. همچنین تمام کیفهای این برند دست دوز هستند و شما با خرید یکی از کیفهای این برند میتوانید سالها از آنها استفاده کنید بدون آن که نگران رنگ رفتگی و خراب شدن زیپ و .... باشید. اما کلید اصلی موفقیت این برند کنترل است. این شرکت بر همه کارها، از طراحی تا تولید و توزیع نظارت و کنترل دارد. این کار نه تنها کیفیت کار را تضمین میکند، بلکه منجر به حاشیه سود ناخالص تولید، در حدود 45% شد، که بسیار بالاتر از نزدیکترین رقبایش بود. لویی ویتون از طریق کنترل توانست بین تصویر برند لوکس و طرز فکر مبتنی بر تولید انبوه و بازاریابی ارتباط برقرار کند. این برند یکی از با اعتبارترین نامها در صنعت تولید جواهرات و اکسسوریهای مد محسوب میشود. برند لویی ویتون در اول جولای امسال، چندین دهه موفقیت در عرصه تولید زیورآلات و اکسسوریهای لوکس در دنیای مد و فشن را پشت سر گذاشت. شاید جالب باشد که بدانید این برند به قدری به خاص بودن و لوکس بودن خود اهمیت میدهد که حاضر نیست محصولاتی را که با قیمت اصلیشان به فروش نرسیدهاند، با تخفیف به فروش برساند، بلکه آنها را میسوزاند. در ضمن محصولات این برند تنها در فروشگاههای اختصاصی آن و از طریق وب سایت این شرکت به فروش میرسند، تا هم کنترل کیفیت و قیمت محصولات امکانپذیر باشد و هم از فروش محصولات تقلبی برند جلوگیری شود. در ضمن این شرکت برای مشتریان ویژهاش یا به اصطلاح مشتریان VIP خود، کالای سفارشیسازی شده مطابق با خواسته مشتری نیز طراحی و تولید میکند. سفارش چنین کالاهایی در مکانی تحت عنوان " اتاق VIP لویی ویتون " در وین اتریش انجام میشود.
لویی ویتون از شیوهها و تکنیکهای بازاریابی انبوه، مثل جلب حمایت افراد مشهور و اسپانسری رخدادهای ورزشی، سود میبرد. این کمپین جهانی تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی ویتون، از سال 2003 آغاز شده است و در آن، بازیگران سینما، خوانندگان و افراد مشهور شرکت نموده و به اجرای تبلیغات میپردازند . هدف کلی این کمپین، حمایت از برند لویی ویتون اعلام شده است. معروفترین حامیان این برند شامل: اسکارلت جوهانسون، جنیفر لوپز، کیت بلانشت، آنا د آرماس، کانیه وست، آنجلینا جولی، شان کانری، هایدن کریستنسن، اشتقی گراف ، سلنا گومز، کاترین دنو و مدونا میباشند. این برند در سال 2007 در کمپین تبلیغاتی خود، از میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی استفاده نمود، این ویدئو 90 ثانیهای با عنوان زندگی شما را به کجا خواهد برد؟ به 13 زبان ترجمه شده است. بسیاری از ستارههای مشهور سینما و مهاراجههای ثروتمند در نیمه اول قرن بیستم مشتریان پسر لویی بودند.اسماعیل پاشا، پادشاه مصر نیز یکی از مشتریان ویتون به شمار میآمد. بعدها بیشتر عکسهای ادری هیپتون، در اوج شهرتش، در حالی بود که کیف و چمدانهای لویی ویتون را در دست داشت.
طراحیهای خاص برند لویی ویتون توسط بهترین طراحان اجرا میگردد، که جلوه خاصی به محصولات این برند به خصوص جواهرات آن داده است. لویی ویتون با سابقه یک و نیم قرن قدمت، لوکسترین و ارزشمندترین برند است که یکی از بزرگترین خانههای بین المللی مد جهان را دارا میباشد. این برند در 50 کشور دنیا بیش از 460 شعبه دارد و ارزش آن درسال 2012 معادل 9/25 میلیارد دلار برآورد شد.